twoday INSIKT lanserar en ny version av sin heltäckande och användarvänliga produkt för beslutsstöd. INSIKT 8 som blir tillgänglig 27 januari 2017 innehåller ett uppdaterat användargränssnitt och en ny teknisk plattform samt en stort antal nya funktioner som kommer att effektivisera våra kunders dagliga arbete. INSIKT används redan i dag av organisationer så som Bilprovningen, Åklagarmyndigheten, Uppsalahem, Norrmejerier och LKAB, där medarbetarna enkelt och snabbt kan planera sin verksamhet och få svar på affärskritiska frågor.
Ny tekniskt plattform möjliggör åtkomst när som helst, var som helst
INSIKT 8 innehåller en ny teknisk plattform som baseras på HTML5 och ger en modern och dynamisk användarupplevelse på nästintill alla smarta enheter när som helst och var som helst. Den nya tekniska plattformen gör det möjligt att nyttja INSIKT via de flesta stora webbläsarna. INSIKT underlättar för olika verksamhetsfunktioner att hitta och uppdatera relevant information var de än befinner sig.
Användargränssnitt och analys
Ett framgångsrikt beslutsstöd ger medarbetare på alla nivåer tillgång till verksamhetskritisk information. För att nå ut krävs användbarhet och intuitiva gränssnitt, vi har arbetat hårt med förbättra prestanda och utveckla ett nytt och modernt användargränssnitt. Det nya gränssnittet är rent, lätt och nyttjar färre färger. Vi tillför vidare en rad funktioner för att förenkla urval och analys.
Ett stort fokus under arbetet med INSIKT 8 har också legat på att förenkla för administratörer och användare så att dessa själva ska kunna skapa, spara och förändra datamodeller och rapporter. Med bättre utvecklade Self Service BI funktioner i INSIKT är tanken att minska beroendet av IT och konsulter och på så sätt placera verksamhetspersoner i förarsätet.