Något helt nytt - med allt det bra från förr.
Vi drivs av att alltid bli bättre. Efter 20 år av att hjälpa våra kunder med datadrivet beslutsfattande kände vi att det var dags för en ordentlig uppdatering. Vårt nya varumärke står för vår passion för att hjälpa till, vårt driv för att alltid jobba mot nästa nivå och för den flexibilitet som finns i våra lösningar och arbetssätt.
Den nya profilen kommer att, bit för bit, implementeras i produkten under året som kommer för att göra processen så smidig som möjligt för alla våra användare.
Vi är otroligt stolta och peppade och hoppas att du kommer tycka om det lika mycket som oss!
Nytt typsnitt
Vi strävar efter att alltid förbättra oss. Det är därför vi byter till ett typsnitt som gör din information lättare att smälta. Manrope är en san-serif med enkla former och distinkta accenter. Det är ett Google-font som också gör det tillgängligt för dig om du vill använda det på egen hand.
Mer färggrant
Färger får dig att må bra. Därför lägger vi till fler färger till INSIKT och hela designsystemet. Med hjälp av de nya färgerna är det också lättare att lägga vikt vid det som betyder mest.
Lite mjukare
I en hård värld blir vi lite mjukare för ögat. En sällskaplig look såväl som en tydlig flört med vårt moderbolag - twoday.
"Utvecklandet av en produkt så stor och komplex som INSIKT är såklart väldigt krävande, både vad gäller mänskliga resurser men även i tid. Det gör det hela extra kul när man väl får visa upp det som gruppen lagt så mycket energi på. Och att sedan få feedback från användarna om vad vi gjorde rätt och vad vi skulle kunna göra bättre gör att man vill göra om det igen och igen."
Adam Holmström
Produktchef
Vill du veta mer?
Magnus Löfgren
Creative Lead
magnus.lofgren@twoday.com